شنبه ۲۱ مرداد ۰۲

خلق کردن به چه معناست؟

۳ بازديد

خلق کردن به چند معنا می‌تواند باشد. یکی از معانی آن"آفرینش" و"ابداع" چیزی بدون سابقه و بدون اصل و ماده است که این معنا مخصوص خداست. مثلاً خداوند انسان را از نطفه آفرید. یکی دیگر از معانی آن "ایجاد" چیزی از چیز دیگر است که درباره غیر خدا نیز صادق است. مثلاً هنرمند یک تابلو را از رنگ و بوم ایجاد می‌کند. گاهی خلق کردن به معنای "دروغ" نیز به کار می‌رود.مثلاً دروغگو چیزی را که واقعیت ندارد در سخن خود ایجاد می‌کند.نظر 3 هنرمند در مورد اینکه خلق کردن به چه معناست

خلق کردن به معنای ابتکار و نوآوری در جامعه‌شناسی

خلق کردن به معنای ابتکار و نوآوری در جامعه‌شناسی، به فرآیند ایجاد چیزی جدید یا تغییر چیزی موجود که باعث ایجاد یا توزیع ارزش می‌شود، اطلاق می‌شود. جامعه‌شناسان به بررسی عوامل و پیامدهای خلق کردن در سطوح مختلف جامعه، از جمله فردی، گروهی، سازمانی و جهانی می‌پردازند. برخی از موضوعات مورد علاقه جامعه‌شناسان در این زمینه عبارتند از: نقش فرهنگ، نهادها، ساختارها و شبکه‌های اجتماعی در تحریک یا محدود کردن خلق کردن.  روابط بین خلق کردن و تغییر اجتماعی، توسعه، رفاه و عدالت .روش‌ها و روش‌شناسی‌های پژوهش در خلق کردن.  و نظریه‌پردازی درباره خلق کردن.

تشویق به خلاقیت و نوآوری

به خلاقیت و نوآوری تشویق کردن می‌تواند یکی از چالش‌های مهم مدیران و کارآفرینان باشد. برای این کار، باید فرهنگ و محیط کاری را فراهم کنید که افراد را به ابراز ایده‌های جدید، ریسک‌پذیری، یادگیری از اشتباهات و همکاری تشویق کند. برخی از روش‌های مفید برای تشویق به خلاقیت و نوآوری عبارتند از:

  • کانال ارتباطی باز داشتن با کارکنان و به آنها اعتماد کردن
  • حمایت کردن از ایده‌های کارکنان و به آنها فرصت دادن برای پیاده‌سازی آنها
  • به کارمندان بیش از حد سخت نگرفتن و تحمل داشتن در مواجهه با اشتباهات
  • اعتراف کردن به اشتباهات خود و نمونه‌برداری بودن برای یادگیری
  • استخدام کردن افرادی با دیدگاه‌های مختلف و توانایی‌های مکمل
  • پاداش دادن به خلاقیت و نوآوری با شکرگزاری، تقدیر، ترویج یا پاداش مالی
  • آموزش دادن روش‌ها و تکنیک‌های خلاقانه به کارکنان و تسلط بخشیدن به آنها

چگونه می توان در کلاس ادبیات انگلیسی به خوبی عمل کرد؟

۲ بازديد

اتفاقاً تقریباً همه دانش‌آموزان در سنگاپور از کلاس‌های ادبیات انگلیسی متنفرند. مقالات متعددی برای نوشتن، نمایشنامه، کتاب و شعر برای خواندن و تفسیر وجود دارد. نه به ذکر کلاس های طولانی و سخنرانی - لیست بی پایان است.

اما، چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که برای امتحانات ادبیات انگلیسی به خوبی آماده می شوید؟ با قاطعیت، نگرش مثبت و کار سخت، عملکرد خوبی در این موضوع خواهید داشت.

https://charbzaban.com/

در ادامه چند راهنمایی در مورد نحوه گذراندن کلاس های زبان انگلیسی و همچنین کسب نمرات خوب آورده شده است.

آنچه را که باید بخوانید پیدا کنید

مطالبی را که در طول سال تحصیلی مطالعه خواهید کرد، بیابید. از اساتید یا معلمان بپرسید یا برنامه درسی کلاس را در صورت موجود بودن بررسی کنید. فهرستی از تمام مطالبی که امسال مطالعه خواهید کرد تهیه کنید.

یک دفترچه کلاس ادبیات انگلیسی داشته باشید. آن را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید، مانند فهرستی از اشعار، فهرستی از قطعات منثور، و یکی برای درام. با چنین لیستی می توانید پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید و همچنین برای زمانی که برای امتحانات تجدید نظر می کنید مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید

هنگامی که آنچه را که قرار است مطالعه کنید تایید کردید، یا قرض بگیرید یا کتاب های درسی بخرید و سپس شروع به خواندن کنید. اطمینان حاصل کنید که در اوقات فراغت خود نیز می خوانید. در صورت امکان، هر روز ۳۰ دقیقه برای خواندن کتاب ها و اشعار کلاس خود اختصاص دهید.

چگونه می توانید انگیزه خود را برای عبور از این موضوع ایجاد کنید؟ هر بار که خواندن یک انتخاب را کامل می کنید، به خودتان جایزه بدهید. در حین خواندن کتاب، شروع به تدوین ایده ها و درک مطالب می کنید. همچنین، نقل قول های مهمی را انتخاب خواهید کرد که ممکن است به عنوان اثبات متنی در مقالات بعدی ارائه شوند.

یادداشت برداری کنید

یادداشت ها در زندگی دانش آموزان بسیار مهم هستند؛ به ویژه آن هایی که ادبیات انگلیسی می خوانند. حداقل ۲ دفتر یادداشت داشته باشید: یکی برای یادداشت برداری در کلاس و دیگری برای یادداشت برداری در حین مطالعه. برای دفتر مطالعه هر اطلاعات جالبی که ممکن است هنگام خواندن کتاب ها متوجه شوید، بنویسید. به کلماتی توجه کنید که استفاده از آن ها را در امتحانات یا مقالات آینده خوب می دانید.

نقل قول هایی از تجزیه و تحلیل مواد مطالعه بنویسید. فهرستی از مضامین، شخصیت ها و ابزارهای ادبی مورد استفاده را داشته باشید. به برخی از اطلاعات پیش زمینه کلیدی در مورد نویسنده و راه هایی که بر کار آنها تأثیر می گذارد توجه کنید.

https://charbzaban.com/other/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%af%db%8c%da%a9%d8%b4%d9%86%d8%b1%db%8c-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af.html

ماتریس مهارت چیست

۵ بازديد

در دنیای کاری پس از دورکاری، ۴۹ درصد از کارمندان احساس فرسودگی در محل کار را گزارش می کنند.

ماتریس مهارت به کسب و کارها این امکان را می دهد که از طریق ماموریت ها و ماموریت های کاری مناسب مبتنی بر مهارت، این تعداد را کاهش دهند.

https://www.aparat.com/result/%D9%85%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B3_%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85_%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C

این کار چگونه انجام می شود؟

ماتریس های مهارتی می توانند کشف کنند که یک کارمند با چه مهارت هایی رشد می کند و به طور موثر اجرا می شود.

با استفاده از این اطلاعات، یک شرکت می تواند استرس کارمندان خود را کاهش دهد و با انتقال وظایف درست به افراد مناسب، بهره وری آن ها را افزایش دهد.

با توجه به اینکه ۷۰ درصد از کارگران اعتراف می کنند که احساس نمی کنند رئیسشان به طور فعال در تلاش برای جلوگیری از اضافه کاری آن ها در محل کار است، این توانایی ضروری به نظر می رسد.

نه تنها ماتریس مهارت مشخص می کند که کدام مهارت ها به طور ماهرانه انجام شده اند، بلکه مواردی را که کمبود دارند و نیاز به آموزش بیشتر دارند نیز برجسته می کند. دلیل شماره یک در جهان که چرا افراد شغل خود را تغییر می دهند، عدم وجود فرصت های رشد شغلی و توسعه است. که رشد و تکامل را برای حفظ کارمندان ضروری می کند. ماتریس مهارت به این نکته کمک می کند که یک کسب و کار باید پیشرفت و آموزش خود را در کجا متمرکز کند.

امروز توضیح خواهیم داد که ماتریس مهارت چیست، چرا لازم است و چگونه آنها را برای شرکت خود ایجاد کنید. برای دانلود و استفاده از قالب ماتریس مهارت های رایگان ارائه شده در زیر احساس راحتی کنید!

ماتریس مهارت چیست؟

ماتریس مهارت ها یا ماتریس شایستگی روشی سازمان یافته برای تعیین دقیق مهارت های هر یک از اعضای تیم در یک شرکت است. ماتریس‌های مهارتی، بخش را قادر می‌سازد تا کارکنان را بر اساس مهارت‌های مرتبط مورد نیاز برای پروژه‌های خاص یا در طول بررسی عملکرد ارزیابی کند.

با استفاده از ماتریس شایستگی، رهبران و مدیران تیم دانش می‌توانند مهارت‌های کارکنان را با نقشی مطابقت دهند که مناسب آنها باشد. این ابزار نه تنها به مناطقی اشاره می‌کند که ممکن است کارکنان نیاز به بهبود داشته باشند، بلکه مهمتر از آن استعدادهای آنها را روشن می‌کند.

تمرکز بر نقاط قوت فردی در حین تفویض وظایف، محل کار کارآمدتر و روان‌تری را ایجاد می‌کند. 61 درصد از کارمندان ایالات متحده اظهار داشتند که وقتی سرپرستشان بر نقاط قوت آنها تمرکز می کرد، بیشتر درگیر می شدند - وظایفی را به آنها محول می کردند که به آنها اجازه می داد بدرخشند.

ماتریس مهارت ها برای یک سازمان حیاتی است زیرا برای نظارت، برنامه ریزی و نظارت بر توانایی های موجود و مورد نیاز برای یک شغل، تیم، بخش، پروژه یا کل سازمان به کار می رود.

https://allagency.ir/1183-2/