یکشنبه ۲۵ تیر ۰۲

ماتریس مهارت چیست

۵ بازديد

در دنیای کاری پس از دورکاری، ۴۹ درصد از کارمندان احساس فرسودگی در محل کار را گزارش می کنند.

ماتریس مهارت به کسب و کارها این امکان را می دهد که از طریق ماموریت ها و ماموریت های کاری مناسب مبتنی بر مهارت، این تعداد را کاهش دهند.

https://www.aparat.com/result/%D9%85%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B3_%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85_%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C

این کار چگونه انجام می شود؟

ماتریس های مهارتی می توانند کشف کنند که یک کارمند با چه مهارت هایی رشد می کند و به طور موثر اجرا می شود.

با استفاده از این اطلاعات، یک شرکت می تواند استرس کارمندان خود را کاهش دهد و با انتقال وظایف درست به افراد مناسب، بهره وری آن ها را افزایش دهد.

با توجه به اینکه ۷۰ درصد از کارگران اعتراف می کنند که احساس نمی کنند رئیسشان به طور فعال در تلاش برای جلوگیری از اضافه کاری آن ها در محل کار است، این توانایی ضروری به نظر می رسد.

نه تنها ماتریس مهارت مشخص می کند که کدام مهارت ها به طور ماهرانه انجام شده اند، بلکه مواردی را که کمبود دارند و نیاز به آموزش بیشتر دارند نیز برجسته می کند. دلیل شماره یک در جهان که چرا افراد شغل خود را تغییر می دهند، عدم وجود فرصت های رشد شغلی و توسعه است. که رشد و تکامل را برای حفظ کارمندان ضروری می کند. ماتریس مهارت به این نکته کمک می کند که یک کسب و کار باید پیشرفت و آموزش خود را در کجا متمرکز کند.

امروز توضیح خواهیم داد که ماتریس مهارت چیست، چرا لازم است و چگونه آنها را برای شرکت خود ایجاد کنید. برای دانلود و استفاده از قالب ماتریس مهارت های رایگان ارائه شده در زیر احساس راحتی کنید!

ماتریس مهارت چیست؟

ماتریس مهارت ها یا ماتریس شایستگی روشی سازمان یافته برای تعیین دقیق مهارت های هر یک از اعضای تیم در یک شرکت است. ماتریس‌های مهارتی، بخش را قادر می‌سازد تا کارکنان را بر اساس مهارت‌های مرتبط مورد نیاز برای پروژه‌های خاص یا در طول بررسی عملکرد ارزیابی کند.

با استفاده از ماتریس شایستگی، رهبران و مدیران تیم دانش می‌توانند مهارت‌های کارکنان را با نقشی مطابقت دهند که مناسب آنها باشد. این ابزار نه تنها به مناطقی اشاره می‌کند که ممکن است کارکنان نیاز به بهبود داشته باشند، بلکه مهمتر از آن استعدادهای آنها را روشن می‌کند.

تمرکز بر نقاط قوت فردی در حین تفویض وظایف، محل کار کارآمدتر و روان‌تری را ایجاد می‌کند. 61 درصد از کارمندان ایالات متحده اظهار داشتند که وقتی سرپرستشان بر نقاط قوت آنها تمرکز می کرد، بیشتر درگیر می شدند - وظایفی را به آنها محول می کردند که به آنها اجازه می داد بدرخشند.

ماتریس مهارت ها برای یک سازمان حیاتی است زیرا برای نظارت، برنامه ریزی و نظارت بر توانایی های موجود و مورد نیاز برای یک شغل، تیم، بخش، پروژه یا کل سازمان به کار می رود.

https://allagency.ir/1183-2/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.