دوشنبه ۰۲ مرداد ۰۲

مقابله با یک بیماری تهدید کننده زندگی

۲ بازديد

استرس را مدیریت کنید

استرس می‌تواند به بسیاری از مشکلات سلامتی، از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا، اختلالات گوارشی، دردهای مزمن، پس از عمل و بهبود زخم و برخی از عوارض جانبی سرطان و درمان‌های سرطان کمک کند یا تشدید کند. با این حال، تمرین تکنیک های مدیریت استرس می تواند به شما در مدیریت این مسائل بهداشتی کمک کند.

به عنوان مثال، حتی پس از حمله قلبی یا جراحی قلب، مدیریت استرس می تواند با تقویت مزایای توانبخشی قلبی یا کاهش مقدار دارویی که برای کنترل فشار خون خود نیاز دارید، کمک کند. اگر با تشخیص سرطان سر و کار دارید، مدیریت استرس می‌تواند به شما در تسکین اضطراب، کاهش خستگی و اختلالات خواب و تقویت خلق و خوی شما کمک کند.

تشخیص خاص شما هرچه که باشد، نکات زیر در مدیریت استرس می تواند به بهبود سلامت و تندرستی کلی شما کمک کند:

با کسی که بهش اعتماد دارید صحبت کنید هیچ چیز به اندازه گفتگوی رودررو با یک دوست یا یکی از عزیزانتان استرس را کاهش نمی دهد - دلیل خوبی دیگر برای حفظ روابط و فعالیت های اجتماعی است.

 

یک تمرین آرام سازی را اتخاذ کنید. تمرین یک تکنیک آرامش بخش مانند مدیتیشن ذهن آگاهی، آرام سازی پیشرونده عضلانی یا تنفس عمیق می تواند به شما کمک کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید، فشار خون خود را کاهش دهید و استرس را کاهش دهید.

به اندازه کافی خوابیدن. کم خوابی می تواند استرس را تشدید کند، همانطور که استرس می تواند خواب خوب شبانه را سخت تر کند. شما می توانید با اصلاح عادات روزانه خود و ایجاد یک روال آرام قبل از خواب، این چرخه را بشکنید و مطمئن شوید که در شب به اندازه کافی خواب با کیفیت خوب دارید.

تا حد امکان فعال باشید. ورزش یک راه موثر برای کاهش تنش و کاهش استرس است و می تواند در طول روز احساس آرامش و مثبت تری به شما بدهد. حتی اگر وضعیت پزشکی شما تحرک شما را محدود کرده باشد، ممکن است هنوز راه هایی برای فعال شدن و بهره مندی از مزایای آن وجود داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.