جمعه ۱۶ تیر ۰۲

خلق کردن به چه معناست؟

۳ بازديد

خلق کردن به چند معنا می‌تواند باشد. یکی از معانی آن"آفرینش" و"ابداع" چیزی بدون سابقه و بدون اصل و ماده است که این معنا مخصوص خداست. مثلاً خداوند انسان را از نطفه آفرید. یکی دیگر از معانی آن "ایجاد" چیزی از چیز دیگر است که درباره غیر خدا نیز صادق است. مثلاً هنرمند یک تابلو را از رنگ و بوم ایجاد می‌کند. گاهی خلق کردن به معنای "دروغ" نیز به کار می‌رود.مثلاً دروغگو چیزی را که واقعیت ندارد در سخن خود ایجاد می‌کند.نظر 3 هنرمند در مورد اینکه خلق کردن به چه معناست

خلق کردن به معنای ابتکار و نوآوری در جامعه‌شناسی

خلق کردن به معنای ابتکار و نوآوری در جامعه‌شناسی، به فرآیند ایجاد چیزی جدید یا تغییر چیزی موجود که باعث ایجاد یا توزیع ارزش می‌شود، اطلاق می‌شود. جامعه‌شناسان به بررسی عوامل و پیامدهای خلق کردن در سطوح مختلف جامعه، از جمله فردی، گروهی، سازمانی و جهانی می‌پردازند. برخی از موضوعات مورد علاقه جامعه‌شناسان در این زمینه عبارتند از: نقش فرهنگ، نهادها، ساختارها و شبکه‌های اجتماعی در تحریک یا محدود کردن خلق کردن.  روابط بین خلق کردن و تغییر اجتماعی، توسعه، رفاه و عدالت .روش‌ها و روش‌شناسی‌های پژوهش در خلق کردن.  و نظریه‌پردازی درباره خلق کردن.

تشویق به خلاقیت و نوآوری

به خلاقیت و نوآوری تشویق کردن می‌تواند یکی از چالش‌های مهم مدیران و کارآفرینان باشد. برای این کار، باید فرهنگ و محیط کاری را فراهم کنید که افراد را به ابراز ایده‌های جدید، ریسک‌پذیری، یادگیری از اشتباهات و همکاری تشویق کند. برخی از روش‌های مفید برای تشویق به خلاقیت و نوآوری عبارتند از:

  • کانال ارتباطی باز داشتن با کارکنان و به آنها اعتماد کردن
  • حمایت کردن از ایده‌های کارکنان و به آنها فرصت دادن برای پیاده‌سازی آنها
  • به کارمندان بیش از حد سخت نگرفتن و تحمل داشتن در مواجهه با اشتباهات
  • اعتراف کردن به اشتباهات خود و نمونه‌برداری بودن برای یادگیری
  • استخدام کردن افرادی با دیدگاه‌های مختلف و توانایی‌های مکمل
  • پاداش دادن به خلاقیت و نوآوری با شکرگزاری، تقدیر، ترویج یا پاداش مالی
  • آموزش دادن روش‌ها و تکنیک‌های خلاقانه به کارکنان و تسلط بخشیدن به آنها
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.