یکشنبه ۱۸ تیر ۰۲

ایمن سازی کارگران مسن تر در محل کار

۲ بازديد

گزینه هایی را برای همه کارمندان در نظر بگیرید

از آنجا که بسیاری از محیط های کاری به کار درون سازمانی روی می آورند، مسائلی که کارگران مسن تر را بیش از سایر کارگران تحت تاثیر قرار می دهد، ممکن است به وجود آید. اما ایجاد سیاستی که تنها در مورد کارگران مسن اعمال می شود، مانند اجازه دادن به افراد بالای یک سن خاص برای کار از خانه، می تواند سوالات قانونی را مطرح کند.

«اگرچه کارفرمایان از نظر قانونی ملزم نیستند کارمندانی را که به دلیل ناراحتی عمومی در مورد ابتلا به کووید-19 از بازگشت به محل کار خودداری می‌کنند، نگه دارند، کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر اعلام کرد که اگر این یک جایگزین کار مناسب باشد، کارمندان می‌توانند از راه دور به عنوان یک کار از راه دور درخواست کنند. لورن بلر، وکیل قانون کار در شیکاگو، گفت: تطبیق معقول در طول ویروس کرونا برای کاهش احتمال ابتلای آنها. به گفته بلر، کارفرمایان باید به همه کارمندان، نه فقط کارگران مسن تر، حق انتخاب بدهند تا زمانی که می توانند وظایف شغلی خود را از خانه انجام دهند، از راه دور بمانند.

او گفت: " کارگران زیر ۴۰ سال که به یک طبقه حفاظت شده براساس جنسیت، نژاد، مذهب، قومیت و... تعلق دارند، می توانند ادعا کنند که در صورتی که به کارگران مسن تر امکان دورکاری داده شود، با آن ها مورد تبعیض قرار می گیرند اما این کار را انجام نمی دهند." نکته آخر این است که سیاست های دورکاری باید براساس شرح وظایف ارائه و اجرا شود.

مطابق با ADEA باشید

بلر گفت، هنگامی که ایجاد یک سیاست جدید برای کارگران مسن تر منطقی است، رعایت قانون تبعیض سنی در استخدام سال 1967 (ADEA) بسیار مهم است. همه کارفرمایان خصوصی که 20 کارمند یا بیشتر دارند، به همراه آژانس های کاریابی، سازمان های کارگری و کارفرمایان ایالتی و محلی، باید رعایت کنند.

«این قانون اعمالی را ممنوع می‌کند که اگرچه از نظر سنی از نظر چهره خنثی هستند، اما تأثیر آسیب‌رسانی به کارگران مسن‌تر را بیشتر از کارگران جوان‌تر دارند (یعنی تأثیر متفاوتی دارند)، مگر اینکه کارفرما نشان دهد که این عمل بر اساس عامل معقولی غیر از سن است. بلر گفت. "کارفرمایان باید از ADEA تبعیت کنند و باید به شیوه ها یا سیاست های مرتبط با COVID-19 توجه داشته باشند که علیه کارگران مسن تر تبعیض قائل می شوند."

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.